MindSonarⓇ

 

Co jest ważne w biznesie? Co wznosi efektywność zespołową na wyższy poziom? Nad czym pracują menedżerowie i specjaliści działów HR w organizacjach? Czy nie chodzi o jakość komunikacji i dobre relacje między ludźmi?

Jak wskazują badania, to właśnie dobra atmosfera w pracy jest jednym z najważniejszych motywatorów.

Czyż nie jest tak, że chcielibyśmy rozumieć i znać intencje innych, wiedzieć co nimi kieruje, co jest dla nich ważne? Wyobraźmy sobie zespół, w którym nie ma istotnych problemów komunikacyjnych, ludzie znają swoje słabsze i mocne strony, wiedzą jak je wykorzystać podczas realizacji celów, jednocześnie się wspierając. Wydawać by się mogło, że jest to scenariusz rzeczywistości idealnej, a jednak jest to możliwe.

 

Czym jest MindSonar®?

MindSonar® jest jak czarodziejskie lustro, które pozwala przyjrzeć się zespołowi i dzięki temu wpłynąć na poprawę relacji międzyludzkich. Jest to pierwsze na polskim rynku narzędzie psychologiczne w postaci testów psychometrycznych diagnozujące style myślenia (metaprogramy) w określonych kontekstach (sytuacjach). Ludzie zachowują się różnie w zależności od sytuacji i korzystają wtedy z różnych stylów myślenia, np. inaczej zachowujemy się w pracy, inaczej będąc poza pracą, w swoim wolnym czasie, inaczej rozmawiając z przełożonym, a inaczej z podwładnym. Kontekst to konkretna sytuacja lub powtarzające się sytuacje. Może być szeroki i bardzo zawężony.

Za pomocą testów MindSonar®️ poznajemy systemy i hierarchię wartości ludzi oraz style myślenia w określonych sytuacjach, dzięki czemu nie etykietujemy ich, nie zamykamy w określonych typach, stałych preferencjach stylów myślenia.

MindSonar®️ dostarcza niezbędnej wiedzy wspierającej zmiany strategii mentalnych, zmiany zachowań i zmiany postaw.

 

Dzięki zastosowaniu MindSonar®️ w biznesie zyskujemy:

  • wgląd w problem i zasoby członków zespołu  (analiza mocnych i słabych stron, blokady i motywatory),
  • świadomość, które wartości wspierają ludzi w pracy, a które mogą tworzyć wewnętrzne ograniczenia w okolicznościach, na których im zależy i skąd te wartości się biorą,
  • informacje co w danym zespole motywuje jego członków, co jest dla nich ważne,
  • możliwość poprawy komunikacji i motywacji poprzez dobór przekazu i motywatorów do każdego z członków zespołu,
  • możliwość dopasowania stylów myślenia do zmian sytuacji,
  • świadomość z czego wynikają konflikty w zespole i jak im zapobiegać poprzez wyjaśnienie ról poszczególnych uczestników konfliktu, wzmocnienie wzajemnej akceptacji i zrozumienia stylu myślenia innych,
  • wgląd w mapy  kompetencji zespołów na podstawie zbadanych metaprogramów (stylów myślenia) oraz hierarchii wartości,
  • wzrost efektywności zespołów dzięki wykorzystaniu zdefiniowanych stylów myślenia do realizacji określonych zadań/projektów zespołowych,  
  • możliwość modelowania doskonałości poprzez mapowanie stylów myślenia potencjałów w celu umożliwienia innym członkom zespołu podniesienia kompetencji,
  • projektowania planów rozwojowych/szkoleniowych, obszarów rozwoju na podstawie stylów myślenia,
  • projektowania efektywnych procesów rekrutacji i selekcji dzięki możliwości doboru stylów myślenia i profilu kandydata do stylu wzorcowego

Rys. 1 Przykładowy profil Klienta na podstawie raportu jego  strategii mentalnej

 

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji...

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij